Payroll en
ziekte
Payroll en ziekte: hoe gaat die twee samen? Een belangrijke vraag, omdat je natuurlijk niet voor verrassingen wilt komen te staan. Een zieke medewerker heeft een paar plichten, en aan de andere kant een aantal rechten. Hoe werkt dat als je gebruik maakt van payrolling en waar moet je rekening mee houden? We leggen het je graag uit.
Welke rechten heeft een
zieke medewerker?
Een medewerker die ziek is heeft een aantal rechten:
- Recht op loondoorbetaling
Jouw medewerker heeft recht op loondoorbetaling. Door ons als je kiest voor payroll, waarmee we een belangrijk werkgeversrisico van je overnemen. - 90% vanaf de 3e dag
De medewerker krijgt 90% van het loon doorbetaald, vanaf de derde dag van ziekte. Dit geldt tot hij of zij weer beter is, tot aan het eind van het contract. De medewerker heeft twee wachtdagen. - 70% als het contract afloopt
Loopt het contract af? We betalen 70% van het salaris door, op basis van de wettelijke regelingen die gelden voor zieke medewerkers. Jij hebt nergens omkijken naar.
Bovendien houden we contact met zowel de medewerker als bijvoorbeeld de arbodienst, de bedrijfsarts en het UWV. Zo zorgen we voor een goede en persoonlijke begeleiding, binnen payroll bij ziekte. Uiteraard kunnen we ook de re-integratie begeleiding, net als een Poortwachtertraject waar je op deze manier mee te maken kunt krijgen.
De goede regelingen voor ziekte bij payroll gelden als een van de belangrijke voordelen. Waarmee we een groot werkgeversrisico van je overnemen, omdat wij zorgen voor de loondoorbetaling waar de medewerker recht op heeft.
Payroll en
ziekte
Zeker weten hoe het zit met payroll en ziekte? Onze medewerkers leggen je er graag meer over uit. Ook als je twijfelt over heel specifieke situaties en bijvoorbeeld benieuwd bent hoe het zit met het preventief inschakelen van een bedrijfsarts bij klachten. We kennen de wet- en regelgeving en hebben veel ervaring met payroll voor MKB-organisaties, zodat we je daar uitstekend meer over kunnen vertellen.
Ik wil een offerte!