In 5 stappen
van start

Benieuwd hoe je van start gaat als je een uitzendbureau wilt beginnen? We leggen het je in 5 stappen uit:

  1. Wie is jouw doelgroep?
  2. Hoe gaat je bedrijf heten?
  3. Kies een sterke domeinnaam
  4. Eenmanszaak of andere rechtsvorm
  5. Een uitzendbureau beginnen vanuit huis

 

1. Wie is jouw doelgroep?

Voordat je jouw uitzendbureau kunt starten is het belangrijk om nauwkeurig te bepalen wie jouw doelgroep wordt. Je kunt proberen iedereen uit te zenden naar alle bedrijven, maar je zal merken dat dit niet meevalt.

Kies in plaats daarvan liever een niche, zoals de horeca, ICT of zorg. En wil je specifiek werken voor studenten of juist voor 50+’ers die weer zoeken naar leuk werk? Kies een specifieke doelgroep, waar medewerkers en opdrachtgevers je aan zullen herkennen.

2. Hoe gaat je bedrijf heten?

De doelgroep die je kiest kun je terug laten komen in je bedrijfsnaam. Kies je bijvoorbeeld voor ‘Uitzendbureau 50+’? Dan zegt dat natuurlijk meer dan ‘123Uitzendbureau’ of iets vergelijkbaars zonder specifieke informatie.

Tip: denk ook alvast na over de vindbaarheid in zoekmachines zoals Google. Met een doelgroep in je bedrijfsnaam heb je een streepje voor op de andere specialisten die zich daar graag willen presenteren.

3. Kies een sterke domeinnaam

In combinatie met jouw bedrijfsnaam is het belangrijk om een sterke domeinnaam vast te leggen. Je legt daarmee de basis voor vindbaarheid in Google en zorgt er bovendien voor dat medewerkers en opdrachtgevers je makkelijk kunnen bereiken.

Probeer eerst jouw domeinnaam te registreren, het liefst voor een .nl-URL. Zo weet je zeker dat je daarmee straks niet in de knel komt, als je jouw uitzendbureau bent begonnen en hebt ingeschreven bij de Kamer van Koophandel.

4. Eenmanszaak of andere rechtsvorm

Bij de Kamer van Koophandel kun je officieel jouw uitzendbureau beginnen. Dat doe je door jouw bedrijf in te schrijven in het Handelsregister. Uiteraard kan dat als een eenmanszaak, met een vof of als BV. Laat je daarover goed adviseren.

Tip: voorkomen dat je bij financiële problemen ook persoonlijk geraakt wordt? Laat je adviseren over een BV of een flex-BV, waarvoor je bovendien geen verplicht startkapitaal meer nodig hebt.

5. Een uitzendbureau beginnen vanuit huis

Aan de hand van de bovenstaande stappen kun je zelf een uitzendbureau beginnen vanuit huis. Het is de makkelijkste manier om daarmee te starten, waarbij wij je kunnen helpen om de medewerkers in dienst te nemen en uit te lenen aan opdrachtgevers.

Rekeningen:
wat is de g-rekening?

Als je een eigen uitzendbureau wilt starten is het belangrijk om de administratie goed te regelen. Het vraagt in ieder geval om een zakelijke rekening en daarnaast waarschijnlijk ook een G-rekening.

De G-rekening gebruik je als geblokkeerde bankrekening, waarop je reserveringen doet voor de loonheffingen en omzetbelasting. De Belastingdienst heeft het eerste pandrecht op de rekening en als uitzendbureau kun je daarmee geen andere betalingen doen. Het beschermt alle partijen tegen wanbetaling en je straalt vertrouwen uit naar zowel medewerkers als opdrachtgevers.

Uitzendbureau starten met
een payrollbedrijf.

We helpen je als payroll bedrijf graag om jouw uitzendbureau te beginnen, bijvoorbeeld door je de administratieve rompslomp uit handen te nemen. Wij zorgen voor de verloning, waarmee je zeker weet dat de betaling van loon en de loonheffingen goed geregeld is.

We zijn formeel gezien de werkgever en nemen daarmee het werkgeversrisico van je over. Dat betekent dat we doorbetalen bij zieke werknemers, zodat jij je kunt richten op het ondernemen, de contacten met opdrachtgevers en het werving- en selectieproces.

Ik wil
een uitzendbureau beginnen

Maar liefst 70% van de ondernemers verliest te veel tijd aan de personeelsadministratie. Wil jij voorkomen dat daaraan veel tijd verloren gaat? Kies voor payrolling om goed van start te gaan en jouw eigen uitzendbureau te beginnen.

Ik wil goed starten

Voordelen om jouw backoffice werkzaamheden uit te besteden:

Flexibele arbeidscontracten
Minder werkgeversrisico's
Doorbetaling bij ziekteverzuim
Minder verzekeringen nodig
Eenvoudige kostenbesparing
Minder administratie
Wij facturen voor jou
Dezelfde dag je marge binnen

Onze verbluffende
prestaties.

icon
8 jaar ervaring

Wij weten wat erbij komt kijken. En op welke werkgeversrisico’s jij niet zit te wachten.

icon
100000 uren

Die verlonen we ieder jaar opnieuw, and counting. We groeien voorlopig lekker door.

icon
24 uur

Standaard snel geregeld, dus de contracten zijn al binnen een dag online beschikbaar.

icon
100 goed geregeld

Geen zorgen, minder administratie en besparen op de kosten: gewoon goed geregeld.

Vragen over Payrolling?

Wij staan altijd voor je klaar! Bel ons op 085 130 25 77, stel je vraag via info@pronkert.nl of laat je nummer achter, zodat wij jou zo spoedig mogelijk kunnen terugbellen!

Bel mij terug




    Onze professionals
    staan voor je klaar!

    We vertellen je graag meer en luisteren natuurlijk goed naar jouw wensen. Zo leren we onze opdrachtgevers van binnenuit kennen, om altijd de ideale kandidaat voor te stellen.

    Bel ons op telefoonnummer 085 130 25 77 Bel nu
    Stuur ons een e-mail naar info@pronkert.nl Mail nu
    Mis niets meer Volg het laatste nieuws Nieuws