Backoffice en Ziekte.

Backoffice en ziekte: hoe gaat die twee samen? Een belangrijke vraag, omdat je natuurlijk niet voor verrassingen wilt komen te staan. Een zieke medewerker heeft een paar plichten, en aan de andere kant een aantal rechten. Hoe werkt dat als je gebruik maakt van backoffice en waar moet je rekening mee houden? We leggen het je graag uit.

Welke rechten heeft een zieke medewerker?

Een medewerker die ziek is heeft een aantal rechten:

Recht op loondoorbetaling

Jouw medewerker heeft recht op loondoorbetaling. Door ons als je kiest voor backoffice, waarmee we een belangrijk werkgeversrisico van je overnemen.

90% vanaf de 2e dag

De medewerker krijgt 90% van het loon doorbetaald, vanaf de derde dag van ziekte. Dit geldt tot hij of zij weer beter is, tot aan het eind van het contract. De medewerker heeft één wachtdag.

70% als het contract afloopt

Loopt het contract af? We betalen 70% van het salaris door, op basis van de wettelijke regelingen die gelden voor zieke medewerkers. Jij hebt nergens omkijken naar.

Bovendien houden we contact met zowel de medewerker als bijvoorbeeld de arbodienst, de bedrijfsarts en het UWV. Zo zorgen we voor een goede en persoonlijke begeleiding, binnen backoffice bij ziekte. Uiteraard kunnen we ook de re-integratie begeleiding, net als een Poortwachtertraject waar je op deze manier mee te maken kunt krijgen.

De goede regelingen voor ziekte bij backoffice gelden als een van de belangrijke voordelen. Waarmee we een groot werkgeversrisico van je overnemen, omdat wij zorgen voor de loondoorbetaling waar de medewerker recht op heeft.

Backoffice en ziekte.

Zeker weten hoe het zit met backoffice en ziekte? Onze medewerkers leggen je er graag meer over uit. Ook als je twijfelt over heel specifieke situaties en bijvoorbeeld benieuwd bent hoe het zit met het preventief inschakelen van een bedrijfsarts bij klachten. We kennen de wet- en regelgeving en hebben veel ervaring met backoffice voor MKB-organisaties, zodat we je daar uitstekend meer over kunnen vertellen.